Veilig betalen met...

Online verkopen van medicijnen

Het bestellen van medicijnen via internet is de laatste jaren flink toegenomen. Veel van de medicijnen die online worden aangeboden zijn nep. Om te voorkomen dat de gezondheid van burgers in gevaar wordt gebracht, is het belangrijk medicijnen bij een legaal online verkooppunt te kopen.

Controleer vóór het bestellen of de website dit logo op zijn website heeft staan én of de website vermeld is in het register.

 

 

Nieuw bij Bik-Bik: BIO-KULT

  NU VERKRIJGBAAR BIJ BIK & BIK Bio-Kult is ontwikkeld door neuroloog en voedings…

Lees meer →

Bikosan vervanger van Bocasan

Bocasan van Oral-B is nu al een tijdje uit de handel, wij komen met Bikosan. Dezelfde werking en formule. Bikosan heeft een reinigende werking. Het doodt vele soorten bacteriën die in de mond…

Lees meer →

Nieuwsbrief

Blijf nu op de hoogte van het laatste nieuws en producten met de nieuwsbrief van Bik & Bik Online.

  • Home
  • »
  • Hoe kan ik retourneren?

Hoe kan ik retourneren?

Heel simpel, door de instructies hieronder te volgen.

Voorwaarden retourneren


 

Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt, in perfecte nieuwstaat is, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de oorspronkelijke verpakking zit, gekocht is bij Bik-Bik online en dat u binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd.

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

'De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Producten welke speciaal voor u gemaakt zijn worden niet teruggenomen, net als producten die vanwege hun aard (waar bijvoorbeeld hygiene op de eerste plaats staat). Zoals:

  • Scheermesjes
  • Erotische artikelen
  • Hygienisch verband
  • Tampons

Hoe?
Stuur u product voldoende gefrankeerd en voorzien van (een kopie van) uw order of een briefje met daarop uw naam en ordernummer terug aan:

Bik-Bik online
ovv Retour (bestelnummer)
Doezastraat 4
2311 HB Leiden
Nederland

En verder?
Bij ontvangst van u retourzending ontvangt u van ons bericht.
We storten, indien nodig, na ontvangst & controle van het product het bedrag binnen tien werkdagen terug op uw rekening.
We storten altijd terug op de rekening waarmee u ook heeft betaald. Hebt u met creditcard betaald, dan ziet u de refund dus pas terug op uw creditcardstatement. Soms ziet u de betaling op een overzicht en de refund pas op het overzicht wat een maand later volgt. Dit ligt aan de maandelijkse periode waarmee uw creditcardmaatschappij de overzichten verstuurt.

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!
Als u uw retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door TNT in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan u wordt gerefund. TNT rekent een strafporti van 14 euro, exclusief de porti.

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen
Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. U krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan u terugzenden nadat u de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat uw product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, beschadigd is, verpakking kapot van is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met u op.

VERPAKT UW RETOUR MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN U VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

Tip: verstuur het zoals u het hebt ontvangen van ons, dan gaat het goed.


Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we u aan om ons dit dan zo snel mogelijk te laten weten per e-mail. Indien u niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij u. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat u een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij u. Tenzij u dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom altijd u bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat u het terugstuurt.
  • Als we u vragen het item terug te sturen worden uiteraard uw verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

 

Zoek raken van uw retourzending
Ook als uw retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.

Heb u een retour en ben u te laat?
Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.

14 dagen retourtermijn
U kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat u het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.
 

In het kort

  • De kosten voor het terugzenden zijn voor uw eigen rekening.
  • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
  • Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order retourneert, niet als u enkele items houdt.

 

Laatst bekeken

    Bik & Bik

    Bik & Bik Online is ontstaan uit een unieke samenwerking van P.J. Bik van Drogisterij Bik uit Leiden en G.J. Bik van Drogisterij de Tulp uit Haarlem. In 2012 is de winkel in Haarlem opgeheven en werkt Bik & Bik uitsluitend vanuit Leiden.

    Contact

    Wilt u contact met ons opnemen?

    Dat kan via onze contactpagina, daar vindt u alle gegevens welke u nodig heeft om met ons contact op te nemen.

     

    Bik & Bik drogisterij | © Copyright 2009 - 2017 | Alle Rechten Voorbehouden | Algemenevoorwaarden | Privacy DesignWebwinkelsoftware